ADMINISTROWANIE I ZARZĄDZANIE
Administrowanie nieruchomością polega na przejęciu od Właścicieli większości obowiązków związanych z utrzymaniem nieruchomości. W rękach Zarządu pozostają wiążące się z tym decyzje oraz czynności kontrolne.
Zarządzanie to podejmowanie decyzji i dokonywanie czynności mających na celu zapewnienie właściwej gospodarki ekonomiczno-finansowej nieruchomości oraz zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania i właściwej eksploatacji nieruchomości w tym bieżącego administrowania.
Zarządzanie nieruchomościami jest działalnością zawodową wykonywaną na podstawie umowy. Pełna odpowiedzialność za przekazaną w zarząd nieruchomość spoczywa na zarządcy a czynności kontrolne mogą być dokonywane przez powołany organ np. Radę Wspólnoty.
ZAKRES ADMINISTROWANIA
Czynności związane z techniczną obsługą budynku
- Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego
- Zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego
- Kontrola nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw mediów
- Nadzór nad utrzymaniem czystości pomieszczeń oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali
- Sprawowanie nadzoru nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwację instalacji technicznych w budynku
- Kontrola nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości
- Nadzór nad usuwaniem awarii i ich skutków, kontrola powykonawcza
- Zlecanie remontów zatwierdzonych planem gospodarczym oraz nadzór inwestorski
Czynności związane z obsługą Wspólnoty i jej członków
- Weryfikacja stanu prawnego i faktycznego nieruchomości
- Prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali
- Przygotowywanie, zwoływanie i obsługa obowiązkowych zebrań właścicieli
- Przygotowywanie projektów uchwał, regulaminów i innych dokumentów związanych
z funkcjonowaniem Wspólnoty - Opracowywanie planów gospodarczych i ich realizacja po zatwierdzeniu uchwałą Wspólnoty
Czynności związane z obsługą księgową Wspólnoty
- Księgowanie przychodów i wydatków zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
- Przygotowanie naliczeń i zaliczek na świadczenia oraz dokonywanie ich rozliczeń
- Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych
- Windykacja należności w tym z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości
- Obsługa konta bankowego
- Wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali
ul. Narutowicza 30/6, 20-016 Lublin